Egyre többen felismerik, hogy pusztán egy vonzó, tetszetős weboldal nem elegendő a sikerhez, hiszen legfőbb feladata, hogy segítsen a pénztermelésben közvetve vagy közvetlen módon. Ebből következik, hogy el kell látnia számos üzleti feladatot. Hiába mutatós, ha nem profitorientált.
Hogyan kezdjünk neki?
Sokan úgy gondolják, hogy a mutatós küllem elsődleges, pedig épp annyira fontos az is, hogy funkcionális oldalt hozzunk létre, amely konkrét célokat teljesít, s így a vállalkozás úgymond szilárd bázisaként, alapjaként működhet. Már a tervezés folyamatánál segítségünkre lehet a 7Blog online marketing ügynökség, ehhez a profi weboldal készítés szolgáltatást kínálják.
A kezdetekben át kell gondolnunk, hogy pontosan milyen üzleti feladatokat fog ellátni az oldal, honnan érkeznek a látogatók, hová tereljük őket tovább, lesz-e konkrét értékesítés a honlapon, milyen funkciók elengedhetetlenek. Ez elsőre talán könnyűnek tűnik, de rengeteg vállalkozó nincs tisztában az alapvető célokkal, ráadásul a tervezés során előre kell gondolkodni, méghozzá évekkel.
Ehhez persze szükséges némi gyakorlati üzletfejlesztési tapasztalat. Ezt pedig nagy eséllyel nem a fejlesztőknél találjuk meg, hanem az online marketing szakembereknél. Emiatt is jelenti a legjobb választást például a fent említett full-stack ügynökség.
Mi következik a tervezés után?
Amint tisztáztuk az igényeinket, céljainkat, s alaposan megválaszoltunk minden lényeges kérdést, jöhet a drótváz elkészítése. S ez még mindig nem egyenlő a weboldal dizájnolásával. A háttérben zajló folyamatok gördülékeny működése, az alapvető funkciók és bekötések elengedhetetlenek ahhoz, hogy teljesítse az elvárt feladatokat.
Amikor úgymond a “keret” elkészül, csak azt követően kezdődhet meg a weboldal “felöltöztetése”. Ezen a ponton jöhetnek a dizájnerek, ám itt sem csupán arról van szó, hogy milyen színeket, betűtípusokat kapjon az oldal, lényeges az is, hogy optimálisan jelenjen meg minden eszközön, okostelefonon, asztali gépen, tableten.
Ráadásul a “külső borítást” össze kell hangolni a célcsoport igényeivel, figyelembe véve az ő stílusukat, nyelvezetüket. Eszerint érdemes színeket is választani, aminek természetesen illeszkednie kell az adott vállalat tevékenységéhez is.
Analitikai eszközök bekötése, marketing integrációk
Láthatjuk tehát, hogy nem egyedül annyiból áll egy profitorientált weboldal elkészítése, hogy jól nézzen ki, hanem rengeteg egyéb részfolyamatból, amelyek egésze adja ki majd a tökéletes végeredményt.
Érdemes igénybe venni egy profi online marketing ügynökség segítségét, ugyanis számukra alapvető cél, hogy az elkészített weblap üzleti szempontból is megállja a helyét, azaz pénzt termeljen a vállalkozás számára.
Természetesen végső lépésként nem maradhat el a tesztelés és a javítás sem, ha épp indokolt, s csak ezt követően kapjuk “kézhez” az élesített csodafegyverünket, az új weboldalunkat.
Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!