szerda , 22 január 2025
Kezdőlap Technológia Mérőszámok szerepe az online marketingben
Technológia

Mérőszámok szerepe az online marketingben

438
online marketing

Miért fontos, hogy tisztában légy az online marketing mutatószámokkal? Ha Te vagy Nálatok a PPC-s, akkor azért. Ha pedig kiszervezted ezt a munkát, akkor azért, hogy megértsd, miről beszél a szakértő.

Ezek segítségével lehet mérni a kampányok eredményességét, illetve nyomon követni a változásokat. A PPC-s feladatokat érdemes szakemberekre bízni. A Prioris marketingügynökség például Google, Tiktok és Facebook hirdetés beállítása, illetve mérése terén is segítségedre lehet.

A forgalomgenerálás mérése

Mi a célod a kampány során? Az, hogy minél többen megismerjék a szolgáltatásodat vagy ellátogassanak a site-odra? Akkor a következőkkel érdemes képbe kerülni.

  • Az egyedi látogatók száma egy fontos mérőszám. Azt mutatja, hogy egy bizonyos időtartamon belül hányan látogattak el a weboldaladra. Nem fogsz torz számot kapni, mert azt is egyszer méri a rendszer, aki több alkalommal visszatért.
  • Amikor a weblapodra érkezik a látogató, és ott valamilyen tevékenységet végez, akkor oldalmegtekintésről beszélünk. Vagyis itt akár többször is felkeresheti egy felhasználó a honlapot, a látogatások mindegyike mérésre kerül.

Facebook mérőszámok

A Facebook esetében az elérést és a megjelenések számát mérjük. Ebből lehet kiszámolni a gyakoriságot, vagyis azt, hogy egy felhasználó hány alkalommal találkozott az adott hirdetéssel. Bár kampánytípustól függ, de általánosságban elmondható, hogy ha a 4-es értéket elérünk, akkor érdemes újabb anyagban gondolkozni. Másik megoldás lehet a célközönség bővítése. Senkinek nem jó, ha tucatnyi alkalommal látja ugyanazt a kreatívot és tartalmat!

CPC és CTR

Klasszikus mérőszámnak is nevezhetjük a cost per click és a click-through rate megnevezéseket. Az első a kattintásonkénti költség, aminek az ára iparáganként változhat. Leginkább kulcsszótervezővel szokták megbecsülni a várható CPC-t Google Ads keresési kampányoknál.

A CTR az az átkattintási arány, ami nem más, mint a hirdetés-kattintások és a -megjelenések hányadosa. Annál jobban elnyerte a felhasználók tetszését a hirdetés, minél magasabb ez az arány. Ez nem azt jelenti, hogy mindenkiből vevő is lesz, de iránymutatásnak kiváló. A többi pedig már azon múlik, hogy a weboldaladon valóban azt kapják-e, amit ígértél.

ROAS és ROI

Jó, ha tudod, hogy webáruházaknál a ROAS (return on ad spend) a hirdetési költség megtérülését jelzi. Azt elemzi, hogy mennyit fizettél érte, és milyen hasznod lett belőle. Ha mondjuk 50 ezer forintot költöttél hirdetésre, és lett 250 ezer forint bevételed, akkor a ROAS 500%. A ROI (return on investment) pedig beleszámolja minden egyéb hirdetéshez kapcsolódó (pl. ügynökségi vagy szoftver díjat). Ennek arányában tudod mérni a költséghatékonyságot.

Ha az említett néhány mutatószámmal megismerkedsz, akkor már az alapok meg is vannak. Ezzel senki nem lesz még PPC szakértő, az egy jóval összetettebb, komplexebb feladatkör. Abban azonban sokat segít, hogy megértsd a szakmai kommunikációt, és tudd, mi, miért történik.


Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Molnár Martin bajnoki reményekkel folytatja útját az F1 felé

Tavaly megnyerte az újoncok bajnoki címet, az idén viszont már az összetett...

A Samsung AI Hybrid Cooling technológiával rendelkező hűtőszekrényeket mutat be a CES 2025 kiállításon

A Samsung a CES® 2025 kiállításon mutatja be legújabb, AI Hybrid Cooling...

Az LG bemutatta XBOOM BY WILL.I.AM audiotermékeit

Az LG Electronics (LG) a 2025-ös CES kiállításon bemutatta új Bluetooth hangszóró-...

Nemzetközi kreatív díjat nyert az ELTE EENJOY

Az egyetem hallgatói életút-támogató platformját a Creative Communication Awards Online Media / Online...