vasárnap , 19 május 2024
Kezdőlap Gazdaság Innovációk és mesterséges intelligencia az ingatlanos szakmában
Gazdaság

Innovációk és mesterséges intelligencia az ingatlanos szakmában

90
21 századi ingatlanos ismérvei
Képek forrása: Freepik

Innovációk, mesterséges intelligencia, robotok, okoseszközök, VR-szemüvegek – szinte csak kapkodja az ember a fejét, mennyi és milyen sok változás történik szinte napról napra körülöttünk a 21. században. Aki követi a trendeket, aligha kell bemutatni olyan mesterséges intelligencia alapú eszközöket, mint például az OpenAI ChatGPT-je vagy Dall-E-je. Sőt, számos szakmában forradalmi áttörést, változást hoztak – lehetőségeket és kihívásokat egyben.

De mi a helyzet egy olyan szakmában, mint az ingatlanos? Hogyan érintik napjaink innovációi az értékesítést, a házak, lakások bemutatását? Mekkora szükség van az emberi tényezőre?

A mesterséges intelligencia térhódítása napjainkban – gyorstalpaló!

Alighanem mindenkinek van már pozitív vagy negatív véleménye, összképe mesterséges intelligencia (MI, vagy angolul Artificial Intelligence – AI) témában. Sokan ódzkodnak és félnek tőle, mások pedig óriási potenciált látnak benne. Az igazság azonban – mint általában – valószínűleg nem a szélsőségekben, hanem a kettő között, az arany középúton található.

Gondoljunk csak bele, annak idején is féltek az autóktól, a gépektől és az ipari forradalmaktól. Mi lett volna, ha az emberek nem kezdik el használni a rendelkezésükre álló tudást? Alighanem a lovas kocsit vezető sofőröknek sem tetszett túlságosan, hogy új szakma után kellett nézniük. De amióta világ a világ, a változás az változás, amihez ha tetszik, ha nem, valamilyen szinten alkalmazkodni kell. Még ingatlanos karrier építése során.

Hogyan vonható be a mesterséges intelligencia az értékesítésbe?

Az okos emberek pedig nem esnek kétségbe (hogy egy klasszikus idézzünk: “don’t panic!”), hanem integrálják a rendelkezésükre álló tudást és lehetőségeket a gyakorlatban. Ezért használják informatikusok a kódoláshoz az MI alapú eszközöket, és ezért írnak cikkeket is segítségével az újságírók. És ezért alkalmazzák az MI-t az innovatív ingatlanosok is az értékesítéshez. A képlet itt persze nem olyan egyszerű, hiszen a terepen is dolgozni kell, egy robotot pedig mégsem küldhet maga helyett az ember. Talán majd egyszer az a nap is eljön. Addig is viszont marad a háttérmunka, és a kiegészítő feladatok, mint például a következők!

Chatbotok, tartalmak, hirdetések és fotók retusálása

Ma már szinte mindenkinek szüksége van az erős, aktív online jelenlétre és saját weboldal üzemeltetésére, a közösségi oldalak menedzselésére. E nélkül nehezen találnak ránk, szolgáltatásunkra, ingatlanjainkra és így tovább – talán nem is kell hosszasan firtatni ennek jelentőségét már.

Itt pedig máris több ziccer akad, amit kár lenne kihagyni: meg kell fogalmazni közérthetően egy hosszú jogi szöveget? Tartalmat előállítani, de nincs elég idő és kapacitás? Hirdetéseket írni, rosszul sikerült képeket retusálni vagy akár újakat generálni? A lehetőség adott, csak ki kell használni.

VR-szemüveg alkalmazása

Ma már az sem ritka új építésű ingatlanoknál, hogy egy VR-szemüvegen keresztül, távolról lehet megtekinteni és bejárni az adott házat vagy lakást. Így például a Balaton partjáról is pontos képet kaphatunk a leendő otthonunkróll – vagy épp fordítva, egy 3D bemutató keretében. Koronavírus-járvány ide vagy oda, nem kell annyit utazni, és akár négyszer-ötször annyi ingatlan megtekintése is belefér az időkeretbe!

Az emberi, humán értékek sem vesznek el!

Fontos tudni, hogy az ingatlanos szakmában a humán oldal is ugyanolyan erősen jelen van, és jelen is kell hogy legyen még hosszú ideig. Hiszen ki kell menni a terepre, emberekkel beszélni és élesben értékesíteni (vagy épp a VR-szemüvegen keresztüli élményt elmesélni).

Milyen a sikeres, 21. századi ingatlanos?

Összességében azt mondanánk, hogy a kettő ötvözete a munka. Kell lennie egy stabil alapnak, de a változásra, újításokra való fogékonyságnak is – ezt ma már egyre több interjúztató figyelembe is veszi a felvételi elbeszélgetés során. Azt kell megtalálni, hogy lehet beilleszteni az aktuális tudást és hatékonyan integrálni azt a mindennapi feladatokba. Ezt ma már egy innovatív szemlélettel rendelkező ingatlan értékesítő képzés is megadja.

Az az ingatlanos tehát, aki sikeres szeretne lenni hosszú távon az új évezredben és évszázadban, tanul, tanul és tanul, amennyit és ameddig csak lehet.


Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

A fiatalok harmada alig tud valamit a pénzügyekről

A fiatalok 57 százalékának van valamilyen banki kapcsolata. Minél magasabb szintű iskolába...

A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat

A bevezetés során a megfelelő kompetenciákkal rendelkező munkatársak megtalálása a legnagyobb kihívás...

SZJA-bevallással kapcsolatos hasznos tudnivalók

A 2023. évi szja-bevallás benyújtására már kevesebb mint két hét áll a...

Generációváltás: a kihívás, amire minden családi vállalkozásnak érdemes felkészülni

Legyen szó gazdasági szaklapokról, üzleti web magazinokról, pénzügyi fórumokról, sőt akár a...