szombat , 22 június 2024
Kezdőlap Gazdaság Ezért éri meg autót lízingelni
Gazdaság

Ezért éri meg autót lízingelni

77
next autó flottakezelés lízing

Minden vállalkozásnak, egyéni vállalkozónak alaposan át kell gondolnia, hogy melyik konstrukció az ideális a cég pénzügyei szempontjából egy vagy több új autó beszerzésénél.

Amikor a vállalkozásunkban tervezünk autót beszerezni, akkor sok pontot kell mérlegelni. Az egyösszegű vásárlásnál a teljes vételár azonnal terhelheti a cég mérlegét, ezért ezt akkor célszerű választani, ha rendelkezésre áll elegendő likvid tőke, amit másra nem tervezünk felhasználni – olvasható a Next Auto cikkében.

A hitelfelvétel egy másik opció, de ezt általában magáncélokra ajánlott igénybe venni. Egyéni vállalkozóként vagy mikrovállalkozás tulajdonosaként akadály lehet, hogy nem megfelelő a hitelképességünk.

A „készpénzes” vásárlással szemben azonban a magánszemélyként felvett hitelnek szinte csak hátrányai vannak:
– a futamidő elején a kamatteher még igen magas, ezért a törlesztőrészletek nagy hányada kamatfizetésre megy el, így a tőketartozás csak lassan csökken
– magánszemélyként meg kell fizetnünk az áfát is, aminek a magyarországi 27%-os mértéke Európában a legmagasabb
– ráadásul a hazai kamatszint sem alacsony, így a vásárlók jelentős ellenszélben kénytelenek boldogulni.

A Next Auto a lízinget ajánlja

A lízing az előbbi pontokkal szemben számos előnnyel járhat, például az operatív lízing esetén a lízingdíj tőkerészre eső áfa-tartalma visszaigényelhető. Emellett rugalmasabb futamidőt kínál, választhatunk akár rövidebb, például kétéves kifutást, de akár öt évig is használhatjuk a kiválasztott járművet, anélkül, hogy elköteleznénk magunkat annak megvásárlása mellett.

Nem terheli meg a cég mérlegét az autó vételára. Költségként mindössze a havi lízingdíjakkal és opcionálisan az induló bérleti díjjal kell számolni, így a cég meglévő tőkéje beruházásokra, fejlesztésekre vagy egyéb eszközbeszerzésekre használható − hívja fel a figyelmet a Next Auto. A Magyarországon jelenleg magas kamatszint sem probléma, mivel a fizetett bérleti díjak teljes mértékben elszámolhatók költségként, melynek része a lízingdíj kamatrésze is.

Mit tartalmaz a lízingdíj? 

A lízingdíj összetevőit a Next Auto szakértője alapvetően két fő csoportra osztja. Az egyik csoportba tartoznak a pénzügyi konstrukció költségei és az autó vételára, mely ez esetben a tőkeösszeg meghatározása miatt szükséges. Ebbe a csoportba sorolható még a regisztrációs adó és egyéb kisebb illetéktételek, amelyek összege határozza meg a finanszírozási díjat, ami gyakorlatilag egy törlesztőrészletnek felel meg.

A másik fontos tényező a havi lízingdíj mértéke. Ennek a díjnak a nagysága függ attól, hogy milyen módon vesszük igénybe a lízinget, például induló befizetéssel vagy 0%-os kezdéssel. Egy középkategóriás kompakt autóhoz tartozó finanszírozási díj, például 20%-os induló bérleti díjjal, már havi 50 ezer forint környékén állapítható meg, amelyhez az adók és a választott szolgáltatások díja adódik hozzá, ezek összege alkotja a havi lízingdíjat, azaz a havi bérleti díjat.

Az adók és szolgáltatások havidíja látszólag nagy összeget emészthet fel a finanszírozási díjhoz képest, de ezek egy része választható szolgáltatás, másik részük pedig minden autótulajdonosnál felmerül, gyakorlatilag az üzemeltetés költségei.

Ilyen tételek például:

  • Autópálya matrica
  • Casco és KGFB biztosítás
  • Gépjárműadó
  • Cégautóadó (típustól függően)
  • Gumiabroncsok cseréje (téli-nyári)
  • Időszakos szervizek díja

Amint látható, ezeket a költségeket − a gépjárműadón kívül − akkor is meg kell fizetni, ha magánszemélyként saját autót tartunk fenn, a különbség mindössze annyi, hogy lízing konstrukció esetén ezeket a költségeket mind el is tudjuk számolni hiszen a havi bérleti díj részei, és a társasági adóalapot is csökkentik. Érdemes még tudni, hogy az adó mértéke a teljesítménnyel arányosan változik, tisztán elektromos autók esetén pedig nem kell cégautóadót fizetni.


Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Soha még nem volt ekkora a hitelkártya-tartozás

Soha még ilyen magas nem volt az egy hitelkártyára jutó adósság: egy-egy...

Meghaladhatja a 2000 forintot a diákmunkások átlagos órabére 2024-ben

Dinamikusan emelkednek a diákmunka-órabérek, a piacvezető Meló-Diák elnök-vezérigazgatója szerint idén már az...

Új stratégia a céges flottakezelésében

Használtautó-eladás piaci értéken, három év garanciával, 30 nap alatt A használtautó-értékesítés és...

Hogy is állunk a törékenységgel? Ma már az üveg a legextrémebb helyzetekben is megállja a helyét

Négy és fél ezer éve ismeri az emberiség. A régmúlt korokban az...