Miért fontos, hogy tisztában légy az online marketing mutatószámokkal? Ha Te vagy Nálatok a PPC-s, akkor azért. Ha pedig kiszervezted ezt a munkát, akkor azért, hogy megértsd, miről beszél a szakértő.
Ezek segítségével lehet mérni a kampányok eredményességét, illetve nyomon követni a változásokat. A PPC-s feladatokat érdemes szakemberekre bízni. A Prioris marketingügynökség például Google, Tiktok és Facebook hirdetés beállítása, illetve mérése terén is segítségedre lehet.
A forgalomgenerálás mérése
Mi a célod a kampány során? Az, hogy minél többen megismerjék a szolgáltatásodat vagy ellátogassanak a site-odra? Akkor a következőkkel érdemes képbe kerülni.
- Az egyedi látogatók száma egy fontos mérőszám. Azt mutatja, hogy egy bizonyos időtartamon belül hányan látogattak el a weboldaladra. Nem fogsz torz számot kapni, mert azt is egyszer méri a rendszer, aki több alkalommal visszatért.
- Amikor a weblapodra érkezik a látogató, és ott valamilyen tevékenységet végez, akkor oldalmegtekintésről beszélünk. Vagyis itt akár többször is felkeresheti egy felhasználó a honlapot, a látogatások mindegyike mérésre kerül.
Facebook mérőszámok
A Facebook esetében az elérést és a megjelenések számát mérjük. Ebből lehet kiszámolni a gyakoriságot, vagyis azt, hogy egy felhasználó hány alkalommal találkozott az adott hirdetéssel. Bár kampánytípustól függ, de általánosságban elmondható, hogy ha a 4-es értéket elérünk, akkor érdemes újabb anyagban gondolkozni. Másik megoldás lehet a célközönség bővítése. Senkinek nem jó, ha tucatnyi alkalommal látja ugyanazt a kreatívot és tartalmat!
CPC és CTR
Klasszikus mérőszámnak is nevezhetjük a cost per click és a click-through rate megnevezéseket. Az első a kattintásonkénti költség, aminek az ára iparáganként változhat. Leginkább kulcsszótervezővel szokták megbecsülni a várható CPC-t Google Ads keresési kampányoknál.
A CTR az az átkattintási arány, ami nem más, mint a hirdetés-kattintások és a -megjelenések hányadosa. Annál jobban elnyerte a felhasználók tetszését a hirdetés, minél magasabb ez az arány. Ez nem azt jelenti, hogy mindenkiből vevő is lesz, de iránymutatásnak kiváló. A többi pedig már azon múlik, hogy a weboldaladon valóban azt kapják-e, amit ígértél.
ROAS és ROI
Jó, ha tudod, hogy webáruházaknál a ROAS (return on ad spend) a hirdetési költség megtérülését jelzi. Azt elemzi, hogy mennyit fizettél érte, és milyen hasznod lett belőle. Ha mondjuk 50 ezer forintot költöttél hirdetésre, és lett 250 ezer forint bevételed, akkor a ROAS 500%. A ROI (return on investment) pedig beleszámolja minden egyéb hirdetéshez kapcsolódó (pl. ügynökségi vagy szoftver díjat). Ennek arányában tudod mérni a költséghatékonyságot.
Ha az említett néhány mutatószámmal megismerkedsz, akkor már az alapok meg is vannak. Ezzel senki nem lesz még PPC szakértő, az egy jóval összetettebb, komplexebb feladatkör. Abban azonban sokat segít, hogy megértsd a szakmai kommunikációt, és tudd, mi, miért történik.
Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!