szerda , 17 december 2025
Kezdőlap Innováció Beépített AI-ügynökök a kézzelfogható üzleti eredmények szolgálatában
Innováció

Beépített AI-ügynökök a kézzelfogható üzleti eredmények szolgálatában

13

A vállalati döntéshozók körében napjainkban az AI használata már magától értetődő.

Az azonban továbbra is kérdéses, hogyan illeszthető be úgy a technológia a mindennapi folyamatokba, hogy valódi, mérhető értéket teremtsen. Az OpenText szakértői szerint a választ az önálló működésre képes AI-ügynökök adják meg, amelyek az intelligens AI- megoldások által rendszerezett óriási vállalati adatkészletet felhasználva képesek akár a kibervédelemben vagy a szoftverfejlesztésben is komplex munkafolyamatokat elvégezni és irányítani.

„Az AI gyors ütemben fejlődik: a kereséstől és a szövegek összefoglalásától eljutottunk az egy-egy adott területre szabható speciális ügynökökig. Egyetlen, mindenre képes szuperügynök helyett hamarosan biztonságos AI-ügynökök egész hálózata fogja támogatni a vállalatok kritikus üzleti folyamatait, amelyeket AI-alapú irányítórendszerek hangolnak össze.”

Savinay Berry, az OpenText termékekért és technológiákért felelős vezetője.

A vállalati AI-megoldások rohamos tempóban fejlődnek. Míg kezdetben a chatbotok és a tartalomgeneráláshoz használt LLM-ek tették gyorsabbá és hatékonyabbá a munkát a szervezeteknél, mára az AI-ügynökökhöz fűznek nagy reményeket a döntéshozók. Ezek az eszközök alapjaiban változtatják meg a vállalati informatikát, mivel nem csupán passzívan válaszolnak kérdésekre, hanem képesek önállóan cselekedni: feladatokat hajtanak végre, döntéseket készítenek elő, és komplex munkafolyamatokat menedzselnek emberi beavatkozás nélkül vagy mindössze minimális felügyelet mellett.

Fáradhatatlanul robotolnak

A vállalati vezetők számára ez az evolúció kézzelfogható előnyökkel jár. Egy jól konfigurált AI-ügynök át tudja venni azokat a repetitív, ugyanakkor nagy odafigyelést igénylő feladatokat, amelyek eddig értékes emberi erőforrásokat kötöttek le. Ezek a megoldások non-stop rendelkezésre állást és szinte korlátlan skálázhatóságot biztosítanak, ami jelentős mértékben csökkenti a költségeket és növeli a hatékonyságot. Az ügynökök képesek automatizálni az összetett munkafolyamatokat, ennek köszönhetően pedig felgyorsulnak a belső folyamatok, és az ügyfélélményt is sokkal jobban személyre lehet szabni.

A szervezetek nagy része éppen ezért szívesen alkalmazna AI-ügynököket, de kihívást jelentenek számára a megvalósítás gyakorlati kérdései. Sok vállalat bizonytalan abban, hogyan tudná bevezetni és összekapcsolni az AI-ügynököket a már működő rendszereivel.

Az alapokon múlik minden

Az iparági tapasztalatok azt mutatják, hogy a vállalati AI eredményessége nem önmagában a nyelvi modell képességein áll vagy bukik, hanem azon, hogy milyen adatokra és kontextusra támaszkodik. Az OpenText szakértői szerint ezért egy AI-ügynök hatékony működésének három alapfeltétele a megfelelő kontextus, a rendszerezett adatok és a rugalmas architektúra.

Az AI-megoldásnak pontosan kell értenie a feladatot és a környezetet, amelyben „dolgozik”. Kontextus nélkül a legerősebb modell is csak általános válaszokat ad, amelyek üzleti környezetben értéktelenek.

Ahhoz, hogy az ügynök hasznosítani tudja az információkat, az is elengedhetetlen, hogy megfelelően kezelt, rendezett és jól kereshető, metaadatokkal ellátott adatokra tudjon támaszkodni. Komoly feladatnak tűnhet egy szervezet teljes adatkészletének ilyen jellegű rendszerezése, ám az OpenText AI Data Platform megoldása pontosan ilyen kontextusvezérelt, AI-ra szabott, strukturált alapot teremt meg.

Végezetül a vállalatnak olyan átfogó rendszerre van szüksége, amely több különféle felhőkörnyezetet, nyelvi modellt és alkalmazást támogat, hogy az AI-ügynökök minden lehetséges területen használhatók legyenek a szervezetnél. Az OpenText Aviator Platform ilyen környezetet biztosít, és a kontextusban gazdag adatkörnyezetre támaszkodva teszi lehetővé a valóban automatizált, AI-ügynökökre épülő vállalati munkafolyamatokat.

Szolgálnak és védenek

A megfelelően alkalmazott AI-megoldások egyre több területen támogatják a vállalati működést. A modern IT service management terén például olyan intelligens rendszerek automatizálják a szolgáltatások biztosítását a workflow-információkra támaszkodva, mint az OpenText Service Management. Ennek köszönhetően jóval kevesebb időbe telik a problémák elhárítása, és a felhasználói élmény is javul a munkavállalók körében. A kollégák ugyanis gyorsabban kapnak segítséget, az IT-csapatok pedig a komplexebb feladatokra koncentrálhatnak.

A kibervédelemben különösen nagy szükség van az AI-ra, mivel a vállalatokat egyre több és egyre összetettebb támadások érik, így a hagyományos, reaktív védekezés már nem elegendő. A biztonsági csapatokat olyan AI-ügynökök támogatják az OpenText Cybersecurity Cloud megoldásában, amelyek a megfelelő adatokkal és biztonsági korlátokkal felszerelve hatékonyan segítik a fenyegetések észlelését és elhárítását.

A szoftverfejlesztés területén az AI már nemcsak a kódírásban segít az OpenText DevOps Cloud eszközben, hanem a teljes életciklus menedzselését támogatja. A hibakeresés és tesztelés automatizálása mellett a fejlett megoldás a biztonsági és compliance előírásokat is beépíti a fejlesztési folyamatba. Ez biztosítja, hogy a gyorsaság ne menjen a biztonság vagy az iparági szabályozások rovására.


További friss híreket talál a www.muanyagesgumi.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés

Booking.com
 

Friss

Hirdetés

Kapcsolódó cikkek

Társasházi közös költség: lehetne kevesebb?

Idén ősztől a társasházak Magyarországon hivatalosan is létrehozhatnak energiaközösségeket, amelyek a közös...

A Bridgestone bemutatja a BATTLAX motorgumi széria legújabb tagját, a RACING BATTLAX V03 slick motorgumit

A Bridgestone BATTLAX széria történetének legjobb tapadását nyújtja, a csúcstechnológiás motorkerékpáros versenyzés...

A Zyxel Networks bővíti WiFi 7 portfólióját

Hat új modell egyszerűsíti a következő generációs csatlakoztathatóságot a megfizethetőség, az egyszerű...

Gyorsítósáv: a vállalatok hatékonyságát támogatja a Széchenyi István Egyetem tudásbázisához kapcsolódó cég egyedülálló fejlesztése

Sikeresen zárta a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által meghirdetett Gyorsítósáv...