péntek , 19 július 2024
Kezdőlap Tudomány Már formálódik a Jövőálló.Kampusz a Minecraft platformján
Tudomány

Már formálódik a Jövőálló.Kampusz a Minecraft platformján

114
Jövőálló.Kampusz a Minecraft platformján

Zajlanak a Samsung által elindított Jövőálló Akadémia kampuszának digitális munkálatai a Minecraft felületén. A program versenyre, játékra, kedvenc gamer influenszereikkel közös gondolkodásra hívja az Alfa és a Z generáció[1] tagjait. Az építőverseny június 3-án zárult, a legjobb alkotásokra június 10-ig lehet szavazni a szerver Telekvilágán. Ekkor hirdetik ki a győztes alkotást, amely a június 14-i esemény helyszínévé válik. A Jövőálló.Kampusz első online előadásán a jövő munkahelyét, a játékokból elsajátítható képességeket és az AI kérdéseit vitatják meg többek között Dr. Rab Árpád trendkutatóval és Kánai András jövőkutatóval. A Jövőálló.Kampusz digitális kihívása arra is rámutat, hogy a népszerű, nyílt világú videójáték valójában olyan jövőformáló eszközök platformja, mint az építkezés, a tanulás, a kommunikáció és a fejlődés.

A Jövőálló Akadémia eseményei lehetőséget teremtenek az Alfa és Z generációnak, hogy együttműködő és alkotó közösséget hozhassanak létre, és közösen gondolkodjanak a jövőjükről. A Samsung által életre hívott programsorozat online epizódja napjaink egyik legnépszerűbb gaming platformján, a Minecraft felületén zajlik, a résztvevők feladata, hogy megépítsék a Jövőálló.Kampuszt, ahol június 14-én megtarthatják az első, formabontó virtuális konferenciát. Az építőverseny kreatív választ és digitális leképezést ad arra a kérdésre, hogy hogyan fogunk dolgozni a jövőben.

A kampusz felépítésére meghirdetett verseny zsűrijét népszerű gamer influenszerek alkotják: IceBlueBird, Zsomac, zsDav és Uborcraft. A versenyzők arra vállalkoznak, hogy a Minecraft szinte határok nélküli eszközkészletének segítségével egy olyan egyedülálló, vizuálisan változatos, a legapróbb részletekig kidolgozott épületet hozzanak létre, amelynek innovatív terei otthont adhatnak majd a holnapunk kihívásairól szóló online eszmecseréknek.

A játék Telekvilágán egyénileg, illetve 2-4 fős csapatokban zajló kampuszépítések június 3-án zárultak.  Ezt követően, június 10-én az influenszer-zsűri kiválasztja a 10 legtöbb szavazatot kapott épület közül a három dobogós kampuszt, valamint egy közönségdíj is gazdára talál. A győzteseket értékes nyeremények, többek közt Samsung Galaxy S24+ okostelefon, Odyssey G5 gaming monitor vagy Galaxy Buds FE készülékek és vásárlási utalványok várják.

A verseny után a használatbavételre sem kell sokáig várni. Június 14-én a játékon belül, a Jövőálló.Kampuszon tartott előadás keretében a gaming és a munka összefüggéseit járják körbe neves gondolkodók, és mesélnek a jövőről alkotott elképzeléseikről. Ezen a ponton lép be a (digitális) képbe Dr. Rab Árpád trendkutató és Kánai András jövőkutató, valamint Molnár Janka fizikus-TikTokker, Kovács Gergely, az XR (Extended Reality – kibővített valóság) szakértője és Világi Bence, a COMET digitális stúdió technológiai vezetője, akiknek részvétele garancia az izgalmas, gondolatébresztő előadásokra és eszmecserére.

A Samsung kutatásából[2] kiderül: az Alfa és Z generáció többsége otthonosan mozog a számítógépes játékok, köztük az idén 15 éves Minecraft világában, közel harmaduk hetente néhány pár órát tölt a digitális játéktérben. A játék sikerét példázza, hogy a mozikban élőszereplős film, streaming platformon animációs sorozat készül belőle, az offline világban számos kézzelfogható játék alapját adja, nem mellesleg a Minecraft az Alfa és Z generációs gamerek top 3 kedvenc számítógépes játékának egyike. A Minecrafttal legtöbben (45%) többjátékos módban és egyedül is szoktak játszani, különösen a középiskolások esetében a többjátékos mód felé billen a mérleg (37% többjátékos módban, 20% egyedül) – vagyis a Minecraft önmagában is értelmezhető közösségformáló platformként.

A Jövőálló.Kampusz szervere széles, változatos gamerközönséget szólít meg: itt nem csak építőknek terem babér. A munkálatokon túl részt lehet venni a Bedwars nevű stratégiai játékban, ahol a cél az ellenfelek ágyainak megsemmisítése és a saját ágy védelme. A SkyPVP egy PvP (játékos kontra játékos) mód, amelyben a játékosok lebegő szigeteken harcolnak a túlélésért. További különlegességként ott van még a Duel Arena Verseny is, amelynek keretében egyéni vagy cserealapú PVP összecsapások várnak a küzdelmet kereső játékosokra.

[1] A Z generációba az 1995 és 2009 között születetteket sorolják, a 2010 után születetteket „alfa” generációnak (Generation Alpha) szokták nevezni

[2] A Samsung a Trend International kutatócég segítségével 2024 márciusában, 1200 fő megkérdezésével végzett generációs jövőkép kutatása


Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Stratégiai megállapodást kötött az Alstom és a Miskolci Egyetem

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás...

Fiatal magyar kutató felfedezése forradalmasíthatja az ipart

Új eljárással új ötvözet született az ELTE TTK-n A különleges anyag nagy...

A biologizáció lehetővé teszi a jövő ökológiai innovációit

Az algatermesztéstől kezdve, a hidrogéntároláson és -szállításon keresztül egészen az oktatási koncepciókig...

Kivárnak a cégek az innovációkkal

A kedvezőtlen gazdasági kilátások és a drága források miatt a magyar vállalatok...