Minden piaci szektorban, számos vállalkozó találkozik azzal a problémával, hogy minőségi szolgáltatásait vagy termékeit nem tudja megfelelően érvényesíteni a piacon, a sok olcsóbb versenytársa között.
Ismerős a helyzet? A leggyakoribb kifogások közé tartozik, hogy az olcsóbb árú, de gyengébb minőségű termékek áradata miatt nehezen lehet érvényesülni. De valóban csak ennyin múlik a siker, vagy van más tényező is a háttérben? Nézzük meg a 7Blog pszichológiai technikáit!
Az ár valódi szerepe a fogyasztói döntésekben
Gondoltál már arra, hogy az ár nem csupán a terméked költségét jelzi, hanem az általad kínált minőséget is tükrözheti? Az árazás nemcsak a fizetőképes keresletet határozza meg, hanem az általad nyújtott értéket is befolyásolja.
A magas minőségű termékek és szolgáltatások esetében az árak gyakran az exkluzivitást és a presztízst közvetítik. De hogyan érd el, hogy a vásárlók ezt valóban így is lássák? Az árstratégia fontos része lehet annak, hogyan pozicionáld a terméked a piacon.
Márkák, akik sosem aggódnak az olcsó konkurencia miatt
Nézzünk csak meg néhány világhírű márkát, akik magas áron kínálják a termékeiket, és nem az olcsóbb alternatívák versenytársaiként definiálják magukat. Hallottál már olyasmiről valaha, hogy például a Gucci vagy a Louis Vuitton panaszkodik a piacot elárasztó bóvli árucikkekre? Ugye, hogy nem!
Ezek a márkák tudatosan határozzák meg saját értékeiket és közvetítik ezt a fogyasztók felé. Így Te is megteheted, hogy ahelyett, hogy az olcsóbb árakat versengésként élnéd meg, olyan stratégiákat alkalmazol, amik az általad kínált minőségre helyezik a fókuszt.
Miért nem mindegy, mit és hogyan kommunikálsz?
Az árazás mellett a kommunikáció is kulcs szerepet játszik abban, hogyan értékelik a vásárlók a termékeidet. Fontos megmutatnod, miben különbözöl a versenytársaktól. Képzeld el, hogy egy piacon vásárolsz paradicsomot, és az egyik árus különleges tulajdonságokkal és előnyökkel emeli ki a termékét.
Még akkor is, ha nem tudsz minden részletet, a vásárlói pszichológia miatt nagyobb eséllyel fogsz nála vásárolni, akár drágábban is. Ebben a kontextusban tartalommarketing lehet az egyik leghatékonyabb eszköz, amivel saját brandet építhetsz.
Miért fontos a viszonossági elv?
Bizonyosan jártál már olyan üzletekben vagy éttermekben, ahol apró ajándékokkal kedveskedtek neked. Ez nem véletlen: az emberek hajlamosak valamilyen módon visszaadni a kapott figyelmességet.
Gondolod, hogy ezt a viszonosságot a vállalkozásodban is kihasználhatod? Akár egy szimpla kedvezmény, akár egy extra szolgáltatás révén, ha azt érezheted, hogy a fogyasztóid kapnak valamit, a lojalitásuk irántad növekedhet.
Ahogyan láthatod, sokféle út vezet a sikerhez, nem szabad, hogy a piac olcsóbb szereplői miatt visszariadj. Az innovatív stratégiák lehetőséget adnak arra, hogy kiemelkedj a tömegből és a fogyasztóid számára egyértelműen érzékeld az általad kínált minőséget. Ezt azért említjük, hogy lásd: mindenki számára megvan a lehetőség az emelkedésre a kreativitás és marketing erejével. Gondold át te is a stratégiáidat, és lépj a siker útjára!
Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!