A vállalati környezetben alkalmazott termékek és szolgáltatások hirdetései általában a cégtulajdonosoknak, ügyvezető igazgatóknak szólnak.
Ha belegondolunk, ez érthető, hiszen mégiscsak az ő kezükben van a döntés, nekik kell mérlegelniük, hogy érdemes-e például befektetni egy CRM szoftver használatába, vagy maradnak az eddigi megoldásoknál.
A programot viszont a munkatársak is napi szinten használni fogják, így cégvezetőként érdemes kommunikálnod feléjük, hogy ez nekik miért is lesz majd hasznos. Hisz mindenhol akadnak olyan emberek, akik nem fogadják kitörő örömmel a változásokat, hanem inkább ódzkodnak tőlük. Őket az alábbi érvekkel győzheted majd meg:
1. Hatékonyabb és gyorsabb lesz a munka
A kollégáid valószínűleg akkor érzik jól magukat, ha a tőlük telhető legjobb minőségben, gyorsan és hatékonyan tudnak dolgozni. De ez csak akkor lehetséges, ha a munkafolyamatok megfelelően vannak menedzselve, egy olyan cégben, ahol káosz uralkodik, mindenki csak kapkodja a fejét, és soha semmi sem készül el időre.
Egy jól beállított CRM rendszerrel viszont mindig példás rend uralkodik majd. Minden munkatársnak lesz egy saját profilja, a fiókjába belépve a Mai Napom képernyőn pedig rögtön láthatja, mik az aznapi feladatai. A taskoknak mindig van felelőse, határideje, így olyan nem fordulhat elő, hogy egy teendő gazdátlanul, elfelejtve kering valahol az éterben.
Végre nem táblázatokból, e-mailekből, jegyzetlapokról kell összevadászni, hogy kinek mi az aznapi dolga, hanem ott lesz minden egy helyen, a CRM-ben.
2. Folyamatok automatizálása
Minden munkahelyen akadnak olyan repetitív feladatok, amiket az adott kollégának rendszeresen meg kell csinálnia. Ilyen például a partnerek felé a díjbekérők, számlák kiállítása, vagy mondjuk egy könyvelőirodánál az ügyfelek emlékeztetése arra, hogy ne felejtsék el befizetni az adókat, átküldeni a könyvelési anyagokat a bevallások elkészítéséhez.
Az e-maileket azonban kézzel, egyesével kiküldeni igencsak időigényes feladat, ráadásul nagy a hibázás esélye is, hisz mi lesz akkor, ha valakit például nem a saját nevén szólítunk meg, vagy véletlenül összekeverünk két számlát, és nem azoknak küldjük ki, akiknek ki lett állítva? Meglehetősen kellemetlen helyzet, és még magyarázkodni is kell miatta.
A CRM rendszerben viszont az ilyen feladatok könnyen automatizálhatóak, így a rendszer a megadott időben magától elküldi a leveleket, miközben a kolléga foglalkozhat az egyéb teendőivel.
3. Minden információ egy helyen
- “Vajon hova írtam fel, hogy mit beszéltem meg legutóbb az ügyféllel?”
- “A kolléganőm szabadságon van, telefonált egy ügyfél, és sajnos fogalmam sincs, hogy legutóbb miben egyeztek meg.”
- “Sehol sem találok egy régebbi e-mailezést, amire most nagy szükségem lenne.”
Ismerős helyzetek, ugye? Ha viszont a cégben mindent a CRM-ben vezettek, akkor a szükséges infókat pár kattintással kikeresheted, a szűrőkkel pedig minden fontos paramétert beállíthatsz.
Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!