Az e-mail marketinget némelyek elavultnak tartják, ugyanakkor a gyakorlat azt mutatja, hogy nagyon is eredményes tud lenni – ha jól csinálják. Tény, hogy a vaktában össze-vissza küldözgetett levelektől nem érdemes nagy eredményeket várni, de egy tudatosan megtervezett marketing stratégiában nagyon is fontos szerepe van.
Ráadásul ma már ennek a kivitelezése nem bonyolult vagy időigényes, hiszen rendelkezésre állnak olyan eszközök, mint a MiniCRM szoftvere, ami marketing célokra is kiválóan alkalmas. Nézzük is, hogyan járul hozzá a sikerhez.
1. Küldj személyre szabott leveleket!
Az emberek hamar észreveszik, ha semmitmondó sablon e-maileket kapnak. Azaz nincs bennük rendes megszólítás, semmilyen dolog, ami arra utal, hogy a címzett személyének szólna a levél, netán még a benne lévő ajánlat is totálisan irreleváns számára. Az ilyen e-mailek nem meglepő módon általában anélkül végzik a kukában, hogy egyáltalán végigolvasták volna őket.
Ezzel szemben a személyre szabott levelek megnyitási és átkattintási aránya sokkal magasabb. Miért? Mert az érdeklődő úgy érzi, hogy ez tényleg kifejezetten neki szól. Például azért, mert a keresztnevén szólítják, a szöveg visszautal a korábbi vásárlására vagy érdeklődésére, és olyan ajánlatok szerepelnek benne, melyek érdekesek lehetnek számára.
A CRM rendszerben ezt különféle változókkal lehet megvalósítani, így bár a törzsszöveg ugyanaz lesz minden e-mailben, mégis személyre szabottá válnak.
2. Hozz létre ügyfélcsoportokat!
Minden ügyfelet egy kalap alá veszel? Nagy hiba! Hisz teljesen másképp kell kommunikálnod egy új érdeklődő és egy meglévő ügyfél felé, ha pedig B2B-ben mozogsz, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy egy egyéni vállalkozónak vagy egy nagy multicégnek akarsz új szolgáltatást eladni.
Persze mindenkinek egyesével írogatni hatalmas munka, de szerencsére nem is kell. Kategorizáld az ügyfeleket, rendezd őket csoportokba, és ezeknek a kisebb csoportoknak hozz létre olyan leveleket, melyek felépítése nagyjából megegyezik, de mégis személyre szabottak (lásd előző pont). Ezt a CRM-ben is megteheted, sőt az automata levélküldést is rábízhatod a rendszerre.
3. Ne feledkezz meg az “alvó” ügyfelekről!
Az új érdeklődők mellett soha ne feledkezz meg a már meglévő ügyfelekről sem, hiszen bennük is bőven rejlik potenciál. Keresd ki azokat, akik már egy ideje nem mutattak aktivitást, és melegítsd fel velük újra a kommunikációt.
Hisz könnyen lehet, hogy egy jó ajánlat után nagyobb csomagra váltanának, vagy épp a legújabb szolgáltatásod lehet érdekes számukra. Persze ehhez tudnod kell, hogy ki milyen státuszban van jelenleg, és mit adtál már el neki, de ebben is segít a CRM.
4. Figyelj az optimalizációra!
Ma már az emberek többsége főként az okostelefonján internetezik, ezért elengedhetetlen, hogy rendben legyenek az e-mailjeid mobilos nézetei is. Hiszen ha a telefon kijelzőjén a megjelenés szétesik, a szöveg tördelése nem megfelelő, akkor sokan nem is veszik majd a fáradságot arra, hogy elolvassák.
Irányt mutatunk a világban – További friss híreket talál az eMentor.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!